سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادرانِ راستین به دست آر و بر شمارشان بیفزای که به هنگام آسایش، ساز و برگ اند و به هنگام سختی، سپر . [امام علی علیه السلام]

آدمی را آدمیت لازم است

سلامی مجدد(چهارشنبه 89 مرداد 6 ساعت 11:31 عصر )

 امروز چهارشنبه است. ششم مرداد سال 89. سال همت مضاعف کار مضاعف.(خوب. الان خیلی چیز ازت معلوم شد! ادامه بده) از آخرین پست این وبلاگ بیش از دو سال میگذرد. خیلیه؟ دقیقا نمیدونم چی شد که ادامه ندادم. مثل کارهای دیگه مون که دقیقا نمیدونیم چی میشه که اینجور میشه. اصلا مگه ما می دونیم؟!

بطور خلاصه اینکه شلوغ شدم. هنوزم هستم. اما خوب معمولا می شود جایی باز کرد. یادمه یک زمانی حضرت آقا می گفت: (کی؟ آقا دیگه کیه؟ ... – آقا دیگه)"زمان ریاست جمهوری چنان درگیر کار شدم که دیگه وقتی برای مطالعه کتاب نداشتم.از این وضع متاسف بودم و بالاخره خودم رو مقید کردم که ساعتی رو به کتاب اختصاص بدم. شروع کردیم و شد. در عین حال به کارهای دیگر هم میرسیدیم"(نقل به مضمون) اینجور که فهمیدم هنوز که هنوزاست آقا شب ها با کتاب به خواب میروند. (خوبه!چیزای بیشتری داره ازت بدست میاد!)

خوب. برهمین اساس با ا.ح.م. قرارگذاشتم هفته ای یکبار این وبلاگ را به روز کنم. همین چهارشنبه ها. شدنی است. قصد هم ندارم زیاد بنویسم. اما این دفعه دوام آن برایم مهم است. اگرآن موقع بطور منظم ادامه داده بودم الان 2-3 سالی بود که فعال بود و خیلی چیزها از توش درمیامد . نخ سوزن(!)با وقایع سال گذشته . عجب چیزی میشد. خوب حالا هم خیلی دیر نیست. مطلب زیادی برای نوشتن دارم. البته در مخ ام . تا چه پیش آید.

دیروز نیمه شعبان بود . فی نفسه روزی است بزرگ و و البته مظلوم. یعنی مورد ظلم واقع سده است. شیخ عباس قمی در مفاتیح می گوید: "ولادت حضرت صاحب الامر دراین شب نیمه شعبان باعث مزید شرافت این لیله مبارکه شده است" این یعنی عرض تبریکمان هم در این شب.اول باید دلیل دیگری داشته باشد حال آنکه با این همه چراغانی و شیرینی و شربت و شعر و سرود در خیابان و مسجد وTV  افکار و اذهان همگی معطوف شده است صرفا به همان مزید شرافت. یه چیزی تو مایه های حواشی. نه متن قضیه.(البته این حاشیه نه بد است و نه غیر مهم اما مسئله این است که هیچ وقت حق مطلب ادا نشده است حتی در مورد همان حواشی) حال آنکه شب نیمه شعبان شب قدر است و بهترین اوقات برای احیا و هیچ کم از سه شب قدر رمضان ندارد. چند نفر ما اینو میدونیم؟ و چند نفر از آنها که میدانند آن شب را درک می کنند؟ هه! زهی خیال باطل "وما ادراک ما لیله القدر"؟

پس بدین ترتیب مطالبی که در پست های آینده می گذارم یا باید بگذارم یا شما یادم می اندازید که بگذارم تا الان چندتاش معلوم شد:

سال همت مضاعف کارمضاعف یا سالی مثل سالهای دگر.؟!
دانایی و نادانی ما ونسبت آن با علم الهی
نظم امر ما و آیا این وطن بالاخره وطن بشود؟
کتاب و تناسب آن با یک ایرانی!
نیمه شعبان مظلوم است یا امام عصر یا هردو؟
در TV ما چه میگذرد؟
و ...
منتظر پیشنهاد یا انتقادتان هستم.تا هفته آتی.